"Skuggorna"

Slår man upp ordet "talionsprincipen" får man veta att det är en juridisk grundsats enligt vilken brottslingen tillfogas lika stor skada som den han åstadkommit.
Populärt uttryckt i Andra mosebok: "liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot, bränt för bränt, sår för sår, skråma för skråma". 
Man kanske kan säga att den fortfarande tillämpas som idé: ju grövre brott, desto längre straff.
Men för "skuggorna" är fängelse eller böter inte nog.
För dem gäller bränt för bränt, sår för sår.
Bokstavligen...

  Skuggorna (Ljudbok CD-bok)
 
Jag gillar Katarina Wennstams böcker, och tyckte att även den här var bra.
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: snie.blogg.se

jag fick en bok när jag fyllde år, får se när man får ro o börja på den ;)

HAHA ja det va lite skillnad i pris!! men då färgade du el nåt oxå va? en klippning bara kan väl inte kosta så mycket?? nu var ju min ovanligt billig haha.. men jag blev nöjd iaf =)

Kram!

Svar: Nej om det vore så väl...jag vågar inte ens tänka på vad det skulle kosta ;)
Cissi

2014-10-01 @ 08:42:50
URL: http://snie.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0