"Stenhjärtat"

Mamman har sikte på disken där framme.
Det är flera meter kvar men sköterskan i luckan har redan sett hennes panik och ställer sig upp.  "Hjälp mig! Ni måste hjälpa mig. Hon andas inte. Hjälp henne!" 
De kommer in till Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm fredagen den 16 december när resten av stadens barnfamiljer hänger sig åt adventsyra.
Men det kommer inte att bli någon god jul för lilla Gloria, hennes syskon, mamma Pernilla och pappa Andreas. 
En olycka med ett spädbarn inblandat är illa nog.
Men när misstanken om brott väcks kan ingen riktigt värja sig.
Vem ger sig på en sex månader gammal baby?
Det blir kriminalkommissarie Charlotta Lugns och målsägarbiträde Shirin Sundins sorgliga uppgift att ta reda på...
 
Stenhjärtat (e-bok)
 
Jag gillar sättet som Katarina Wennstam skriver på om aktuella ämnen!
"Stenhjärtat" är den andra delen i hennes senaste triologi.
Historien är gripande, hemsk och sorglig men jag tyckte den saknade det där lilla extra och var bitvis seg...
 
Kärlek!
 

Kommentarer
Postat av: snie.blogg.se

haha ja ni skulle varit i Thailand o njutit lite till! ;) i vääärmen... :)

stackarn. börjar Linn bli bättre då?

Kram!

2014-01-15 @ 20:29:41
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, fya, den där boken vet jag knappt om jag hade vågat läsa, inte när det är små barn inblandade...

Har fortfarande den sista Viveca Steen boken att bita igenom när all flytt är över ;-)

2014-01-16 @ 07:58:35
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0