"Besökaren"

En dag får den framgångsrike författaren Tristan Heckscher ett beundrarmejl från Therése, en läsare.
Efter en tids mejlande träffas de och inleder ett sexuellt förhållande.
Samtidigt börjar Tristan känna sig iakttagen.
Han hittar hjulspår utanför sin skrivarstuga och tycker sig skymta någon utanför familjens hem.
Hans förra roman blev en dundersuccé och nu sliter han med uppföljaren.
Det går trögt. Hans äktenskap knakar i fogarna och han sover allt oftare över i stugan.
Ofta delar han en flaska whisky med sin granne, den tjurige kriminalkommisarien Ewert Truut.
Truuts karriär har gått i baklås efter ett misslyckat fall i Stockholm och han är förvisad till skånska landsbygden där han just nu sliter med ett mordfall där offret blivit halshugget.
Therése blir snart mer krävande och vill att Tristan ska skilja sig från sin fru.
Situationen blir alltmer ohållbar, samtidigt som Therése börjar bete sig allt märkligare.
Det börjar gå upp för Tristan att detta inte är någon vanlig otrohetsaffär...
 
 Besökaren : spänningsroman (Ljudbok Mp3-CD)
Jag tyckte boken var ganska bra.
Men inte lika bra som den här som jag såg att det kommer en fortsättning på, den måste jag lyssna på!
Det är Stefan Sauk som är uppläsaren även på den :)
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Ja tyvärr är det ju så. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att komma tillbaks till det vardagliga. Jag blir så galet deppig av att komma hem. Man brukar ju känna borta bra men hemma bäst, men inte jag.

2014-08-28 @ 23:23:13
URL: http://sessie.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0