"I Stundens Hetta"

Midsommarhelg i Sandhamn.

Ett hav av vita båtar fyller hamnen och festande ungdomar har tagit över bryggorna.

I myllret vacklar en ung flicka fram.

Ingen hör hennes rop på hjälp när hon kollapsar i sanden vid strandpromenaden.

När polisen tar hand om flickan är hon svårt chockad och omtöcknad.

Vad har hon råkat ut för?

Nora Linde ska för första gången fira midsommar med sin nya kärlek Jonas. Firandet kommer av sig när Jonas tonårsdotter Wilma inte kommer hem på natten. När de ringer på hennes mobil är det ingen som svarar, Wilma är spårlöst försvunnen.

Tidigt nästa morgon hittas en död kropp på stranden i Skärkarlshamn.

Noras barndomsvän, kriminalinspektör Thomas Andreasson, kallas till Sandhamn.

Samtidigt fortsätter Jonas och Noras desperata sökande efter Wilma.

Under utredningens gång inser Thomas hur subjektiv sanningen är.

Alla inblandade har sin egen version av nattens händelser.

Vem är offer och vem är mördare i midsommarnatten?

 

I stundens hetta är Viceca Stens femte boken om Thomas Andreasson och Nora Linde.

Jag tyckte den saknade spänning och blev därför tråkig...

Det var mer intressant att läsa om Nora, Thomas och dom andra som är med i hennes böcker, än om själva mordet.

Så tyvärr blev boken en besvikelse!

 

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Jennie & FrökenFlis-tävla hos mig !

kul med lite recensioner, själv läset jag ALDRIG längre vilket egentligen är lite tråkigt =/

2012-10-03 @ 10:42:30
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Nääää så besviken jag blir, hade ju sett fram emot denna bok :-/ KRAM

2012-10-03 @ 17:16:39
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Ida

Synd att du blev besviken på boken. Själv har jag läst alla de andra böckerna av Viveca och vissa var väl bättre än andra. Men jag håller helt klart med dig om att det är intressantare att läsa om huvudpersonernas liv än morden!

2012-10-03 @ 18:06:25
URL: http://www.alittlebitmoreee.blogg.se
Postat av: soffie

håller med dej den va inte alls så bra men jag tyckte ändå den va läsvärd..

2012-10-03 @ 20:53:15
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Linda

Hoppsan! Jag som tänkte lyssnat på hennes böcker... Alltid kul med recensioner, då får man upp något nytt för ögonen, eller något dåligt med för den delen!
Ha en go helg!

2012-10-05 @ 14:18:11
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0