Rymt&(ofrivilligt)Klippt

Förr några veckor sedan lyckades Linn och en kompis rymma från dagis, då var jag väldigt tacksam att vi bor väldigt väldigt nära och att inget allvarligt hände!!
Och nu var det tydligen dax för nästa incident på dagis...
Linn var en av dom som tyvärr blev "frisserade" av en kamrat när dom lekte frisör, med riktiga saxar!
Linns långa änglahår är ett minne blott, inte ens en riktig frisör lyckades göra det rättvist :(
 
Jag beskyller inte barnen!
Dom leker och förstår nog inte riktigt det allvarliga som kan hända om man är för nyfiken eller busig, och det är väl ändå ett friskhetstecken att vara just nyfiken ;)
MEN
Det är inte okej att barn lyckas ta sig utanför gården eller att dom får ha saxar, inte ens "en liten stund" utan någon vuxens tillsyn!
Jag vill veta att mina barn är i trygga händer om dagarna, och det har jag känt innan men absolut inte den senaste månaden så fortsättning följer...
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Att de kunant rymma lät itne bra, lurans rymmningsförsök stoppades av personalen, det är ju så man vill att det ska fugnera... å så trist på håret, riktiga saxar ska itne heller barnen ha utan uppsyn, livsfarligt ju om de springer med dem el liknande, huga! KRAM

2012-11-07 @ 13:27:27
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Linda

Usch, alltså det där är inga roliga grejjer! Rymma?! Jobbar själv som förskollärare och jag har *peppar, peppar* bara varit med om en rymning EN gång under mina 10 år på förskolan, och det var ett barn som bodde granne med förskolan och kunde se sin mamma sitta och jobba hemma den dagen...
Och jag är allt tacksam över att jag har korthåriga grabbar när det handlar om att pyssla! Men som sagt, vilket litet barn är inte nyfiken på vad som händer om man klipper sig i håret?

Jag älskade förra årets glögg! Mums!! Dessvärre har vi inte provsmakat årets ännu, men det står 2 flaskor i barskåpet och väntar :-)

Ha en fin kväll!

2012-11-07 @ 20:52:15
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se
Postat av: Ulrika

Ja det där med hårklippning har nog vi alla varit med om i unga år på ett eller annat sätt ;) Vad tycker hon själv då? Är hon nöjd med nya frillan? Hon ser ju glad ut iaf :)

Kram Ullis

2012-11-07 @ 22:30:12
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/
Postat av: Katarina Ratcliffe

Nej, det är faktiskt inte ok! Håret är inte problemet, men att sådant händer på dagis är verkligen galet!
Jag skulle bli sjukt förbannad!

2012-11-07 @ 23:26:23
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Sofia

En liten fröken som testar lite grann :) Att klippa sig själv, eller någon annan händer ofta minst en gång när man är liten, synd att de skulle leka frisörleken fullt ut bara ;)

Svar: sv: Absolut!!Och det är inte de att några barn blev av med "lite hår" som är grejen utan (o)säkerheten som uppenbarligen inte är bra för barnen!

Det är andra gången i år som några barn tar sig utanför dagisgården och att barnen får leka med saxar själva är inte ok!

Det kan hända väldigt allvarliga saker :(
Cissi

2012-11-08 @ 06:18:57
URL: http://soufisblogg.se
Postat av: snie.blogg.se

helt galet.. syrran sa att inte ens de får HA saxar där hon jobbar (försäkringskassan). ingen aning varför för de e ju VUXNA. men att släppa lös barn på dagis själva med det är ju helt galet!! du får berätta hur det går.

Kram!

2012-11-08 @ 08:53:18
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är helt sjukt att dom lyckades rymma. Ska ju inte kunna hända!

2012-11-08 @ 09:35:36
URL: http://bringblingtoeverything.com
Postat av: J

Lät inte kul de där, sånt som man tycker inte borde få hända. Stackars med håret, dom borde inte ja saxar som barnen kommer åt för kan tänka mig sånt där lätt kan hända, gjorde de faktiskr med min lilla kusin för ngt årsen då rök luggen :) men som tur växer de ut igen.

2012-11-11 @ 21:46:09
URL: http://jenlen.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0