Måndag 9/3-2009

Måndag och en ny vecka...

Var tvungna att vara på dagis en timme tidigare idag för Elias skulle på teater med "Älggruppen" (4-åringarna).

Kul att dom hittar på mycket med barnen så dom inte bara får vara på gården.
Varför är alla dagisgårdar så tråkiga!!??

Gick upp först (ovanligt), gjorde mig iordning och väckte Elias som inte tyckte han hade sovit klart, typiskt.

Jag har sagt till honom någongång att man har ett val när man vaknar:

"Att vara glad och ha en bra dag eller vara sur och ha en dålig dag"

Så nu berättar han för mig nästan varje morgon hur hans dag ska vara *söööt*

Idag skulle det vara en glad och bra dag :D


Jag väntar på Matilda :D
Hon ska komma hit idag så jag ska också ha en glad och bra dag *haha*

Matilda och jag träffades för snart 6 år sen på en arbetsplats.

Vi fann varandra väldigt fort...båda hade/har stort intresse för att fika och skvallra lite ;)

Vi bodde nära varandra så ibland kunde vi göra sällskap till jobbet också...
Dock inte lika trevligt som det låter för jag har ALDRIG träffat en människa som har så dåligt morgonhumör *haha*

Vi sa inte ett ljud till varandra, vågade inte ;) Men sällskap skulle hon minsann ha *haha*

Hon åkte till Sundsvall och blev sjuksköterska och nu bor hon i Norge.
Glad för hennes skull, men jag saknar henne massor!!!

Vi fortsätter att hålla kontakten, trots att vi inte ses allt för ofta men släppa henne kommer jag aldrig göra!
Hon är guld värd och ger mig så mycket energi när vi väl ses :D

Så idag blir det som sagt en bra dag :D

*****

Elias självporträtt från dagis :D Barn är väl för härliga!!!





Det är nära nu ;)
Tur att vi (eller Johan, för det är väl karlgöra *hehe) satt upp grindarna i trappen i helgen.

Kärlek...


Kommentarer

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0