"Zack"

Fyra asiatiska kvinnor hittas brutalt avrättade i en lägenhet.
En femte dumpas svårt stympad utanför Södersjukhuset.
Att döma av hennes sargade kropp har hon blivit attackerad av hundar.
Tjugosjuårige Zack har gjort kometkarriär inom Stockholms-polisen.
På dagarna är han en driven kriminalinspektör vid Särskilda enheten.
På nätterna flyr han verkligheten med droger på klubbar.
Han vet att det inte kommer att hålla, men de blodiga minnena från hans barndom driver honom mot avgrunden.
Jagad av polisens internutredare försöker Zack tillsammans med kollegan Deniz att lösa den värsta mordvågen i Sveriges moderna historia. Handlar det om kvinnohat, rasism eller människohandel?
Det enda som är säkert är att fler kvinnor kommer att dö om de inte hittar mördaren...
 
 
Jag har bara läst någon bok av Mons Kallentofts tidigare.
Men den här boken tyckte jag var bra, trots att den inte heller är så verklighetstrogen hela tiden :)
Och uppläsaren var väldigt behaglig att lyssna på, sånt spelar också in.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Åhhh så bra den lät, tar den som ett klockrent läst/lyssna tips som jag även ska delge maken! KRAM

2015-02-03 @ 16:09:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Helena

Hans tidigare böcker jag läst har varit väldigt spännande. Kanske dags att boka in mig på denna.

2015-02-03 @ 18:04:56
URL: http://helenassota.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0