"Märkta för Livet"

En sommardag 1986 vaknar nioåriga Jana Berzelius upp på ett sjukhus.
Hon har inget minne av vem hon är eller var hon kommer ifrån.

Tjugosex år senare får Jana som framgångsrik åklagare uppdraget att leda förundersökningen i det uppmärksammade mordet på Hans Juhlén, verksamhetschef på Migrationsverket i Norrköping.
Tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander inleder hon ett intensivt arbete med att lösa fallet.
Senare hittar man ännu ett lik, denna gång är det ett barn.
Allt tar en oväntad vändning när det visar sig att spåren leder mot den döde pojken.
Och ju mer Jana gräver i hans bakgrund desto närmare kommer hon sanningen om sin egen. Och hon möter en mörkare och blodigare historia än hon någonsin kunnat föreställa sig.
 
 
Jag tyckte boken var bra och lite speciell!
Kul med för mig en ny författare, jag kommer att läsa hennes nästa bok i serien också :)
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: soffie

tack för boktips den ska jag ställa mej på kö på bibblan för:) svar det måste varit minst 17-18 grader jag badade idag å det var faktiskt skönt men vi hade runt 26 grader i skuggan med:)

2014-05-22 @ 20:36:42
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: The Revolt

Den ska jag läsa!:DDD

2014-05-27 @ 19:29:58
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0