"En nästan vanlig man"

Christopher Silfverbielke är stjärnmäklare i Stureplans finansvärld.
Beundrad och avundad, men helt känslokall och hänsynslös under den charmfulla ytan.
Van att få vad han vill. Och vem han vill. Men miljonerna och framgångarna är inte nog.
Han kräver mer, mycket mer. Något nytt, som kan ge honom spänning i livet.

Hans Ecker är Christophers bäste och kanske ende vän.
På väg att motvilligt dras in i ett seriöst förhållande med Veronica, men inte beredd att släppa det ljuva livet med champagne, brudar och kokain.

Johannes Kruut är rikemanssonen som på nåder får vara med i gänget, ivrig att platsa och bra att ha till hands när krognotorna blir för höga.
När miljonkonton, champagne, sex och kokain inte längre är nog, går de tre männen ännu längre i sin jakt på spänning och njutning. Med Silfverbielke som manipulerande hjärna ger de sig in i en kriminalitet som trappas upp alltmer och resulterar i mord.  Katt-och-råtta-leken mellan kommissarie Jacob Colt och trion blir kicken som Silfverbielke letat efter, beviset på hans överlägsenhet.
 
 
Jag gillade Stefan Sauk som uppläsare, han lyfte (ljud)boken en aning :)
Storyn tyckte jag var ganska bra och väldigt obehaglig!
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: frida

Jag läser sällan böcker. Men vill så gärna. så blir snart att köpa ljudböcker=) skönare

2013-10-16 @ 12:42:16
URL: http://www.mystyle.blo.gg
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Åhh, tack för boktipset :) Fast jag kommer nog att läsa den, jag har försökt att lyssna på ljudbok men tankarna fladdrar bara iväg för mig då :D

Postat av: Therese Bjärstig

Ska tipsa gubben om denna, Butler å Öhlund är favvisar för honom :-D

Å nope, ingen snö idag, men i morgon verkar det ska komma, burr!

KRAM

2013-10-16 @ 18:44:36
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Erkänner att jag inte heller har så gröna fingrar, min mor sa åt mig att skaffa plastblommor när jag flyttade hemifrån:p Får se om jag kan lära mig nåt ändå nu när vi har en liten egen gräsplätt att odla på :)

2013-10-17 @ 07:29:31
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Postat av: Jonna Mamma till Wilja !

Måste börja läsa jag med!!

2013-10-17 @ 07:37:20
URL: http://jonnawilja.blogg.se
Postat av: Linnéasgoodiebag

Spännande, är på jakt efter en ny bok:) Kram Linnéa

2013-10-17 @ 12:24:36
URL: http://www.linneasgoodiebag.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0