"Du går inte ensam"

En sensommarvarm morgon i september försvinner treåriga Vilma från skönhetssalongen där hennes mamma arbetar.
Ingen på den stillsamma kullerstensgatan intill Visby ringmur tycks ha sett vem eller vilka som förde iväg henne.
När ännu en flicka försvinner, denna gång från den årliga höstmarknaden i Hemse, intensifieras polisjakten.
Den hektiska undersökningen leds av poliskommissarie Karin Jacobsson medan kollegan Anders Knutas kämpar för att komma tillbaka efter en depression.
Kommer de att få tillfälle att utforska sina allt starkare känslor för varandra?
 
Mari Jungstedt har under många år varit en av mina favoriter författare.
Bladvändare, lättlästa och spännande böcker!
Jag önskar jag kunde säga detsamma om hennes senast bok....
Men hela (den tunna) boken kändes hastig och förutsägbar, och slutet spädde på min besvikelse.
Det känns tråkigt när man gått och väntat på att hon ska släppa en ny, men jag hoppas att hennes nästa bok är mer välarbetad för jag gillar dom :)
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Malin

Å den vill jag också läsa snart!!

Nu när det är sommarlov för barnen så orkar jag äntligen läsa böcker igen.

Ha en mysig midsommar med fina familjen!

2013-06-20 @ 19:53:09
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Linda

Nej men åh, jag som står i kö på den på biblioteket! Var den inte bra då :-(
Fast jag tyckte ju att den andra boken som var innan denna - som jag redan glömt av vad den heter - var lite kort och "hastig" som du beskriver. Synd!

Ha en FIN midsommar fina du!!

2013-06-20 @ 21:55:12
URL: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0