"Kvinnan i Rummet"

Kriminalinspektör Carl Mørck är tillbaka på jobbet efter en traumatisk händelse där han och två kollegor blivit nedskjutna.
Ena kollegan dog och den andre är förlamad.
Carl är oskadd men plågas av skuldkänslor gentemot sina kollegor. 

En vacker vinterdag försvinner den unga och lovande politikern Merete Lynggaard spårlöst.
Medierna kastar sig över fallet och börjar spekulera vilt om allt ifrån självmord och mord till kidnappning och frivilligt försvinnande.
Polisen inleder en stor utredning men den blir resultatlös. Merete är som uppslukad av jorden.
Carl Mørck och hans assistent Hafez el-Assad får ansvaret för utredningen av Merete Lynggaards försvinnande och snart börjar det hända saker...
 
 
"Kvinnan i rummet" är den första delen i serien om Avdelning Q och för mig skriven av en ny författare!
Jag tyckte boken var bra,  den var både spännande och lite rolig så nu är andra boken påväg hem till mig :)
 
Kärlek!

 

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack för bok-tipset.
Jag har läst 4 böcker nu när jag varit sjuk !!
Ha det gott.
Kram Helene.

2013-04-17 @ 20:59:18
URL: http://helenesdagbok.blogg.se
Postat av: snie.blogg.se

jag skulle vilja ha tips på nån krimserie. har du det? :) såg Dicte, så jädrans bra! hoppas det kommer säsong 2. :)

oh ja. resa är ju såå kul! lyx o se två städer på våren! Prag och Berlin!

KRAM! (snart helg..nedräkning...haha)

2013-04-18 @ 08:28:38
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men så trevligt det blev! Ja du böcker var länge sedan måste ta mig i kragen där!
Ha en fin regning torsdag! Ikväll är det fotboll ! kram

2013-04-18 @ 10:45:21

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0