"Bittrare än döden"

En regnig höstkväll någonstans i Stockholm blir femåriga Tilde vittne till hur någon sparkar hennes mamma till döds.

Samma höst börjar terapeuten Siri och hennes kollega Aina träffa en helt ny typ av klienter:

De har åtagit sig att leda en självhjälpsgrupp för kvinnliga brottsoffer, och under ett antal mörka höstkvällar berättar kvinnorna den ena grymma historien efter den andra om våld och förnedring.

En mörk bild av kärleken och mäns våld mot kvinnor växer fram.

Samtidigt finner sig Siri vid ett vägskäl i sitt eget liv, ska hon själv våga lita på kärleken, den som svikit henne och de andra kvinnorna tidigare?

Så småningom flätas lilla Tildes öde samman med Siris och kvinnorna i gruppens, och sökandet efter försoning och återupprättelse förvandlas till en jakt på en besatt mördare.

 

Jag tyckte den här också var lättsam, spännande och bra :)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: ISABELLA

Låter som en spännande bok!!

2016-02-10 @ 21:58:21
URL: http://isabella.vione.se
Postat av: Therese Bjärstig

Då ska jag ta å läsa den så fort jag kommer över den :-D Tack för tips!

2016-02-12 @ 10:44:06
URL: http://lurans.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0