"Visning Pågår"

Morgonen efter familjen Göranssons husvisning i Bromma hittar sexåriga dottern Astrid sin pappa brutalt mördad i gästrummet. Inget tyder på inbrott och mordvapnet är en av familjens egna köksknivar.
Har någon dröjt sig kvar efter visningen?
Det enda som talar för det är att Astrid påstår att en främling har klappat henne på kinden under natten.
Kriminalinspektör Emma Sköld utreder fallet. Hon misstänker att mannens hustru kan ligga bakom dådet, och hemligheter som avslöjas stärker teorin. Men när fler mord sker i samband med husvisningar ställs allt på ända. Vad är det egentligen som pågår i det på ytan idylliska bostadsområdet?
Och vad är kopplingen mellan offren?
 
 
 
Sofie Sarenbrants femte bok, och den tredje i serien om Emma Sköld.
Jag lyssnade på "Visning pågår" med Katarina Ewerlöf som uppläsare, hon är behaglig att lyssna på tycker jag.
Boken var lättsam och bra.
 
Kärlek!
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Det låter som en bok i min smak !
Nu börjar årets "läs-period" för mig :)
Kram

2014-05-19 @ 08:40:18
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Helene

Älskar hennes böcker.
Väntar på pocket.
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

2014-05-19 @ 12:39:34
URL: http://helenesdagbok.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

Ewerlöf är bra uppläsare, gillar henne! Å detta boktips tar jag med mig, ska även tipsa maken om den då han lyssnar mycket då han jobbar. KRAM

2014-05-20 @ 07:43:51
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mia

Måste man läsa från början eller kan jag bara "hoppa in" och läsa denna bok?

det får bli en lägga till listan.

ett fall att lösa...sedan har jag en fråga men den kan jag ta over en lunch :)

2014-05-20 @ 10:43:14

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0