"Babyrace"

Som matstylist inom reklambranschen har Sandra knappt tid att träffa sina kompisar.
Chansen att träffa en man är ännu mindre.
Men den biologiska klockan tickar obönhörligt i bakgrunden.
Under en middag hos bästisen Emily börjarde två tjejerna erkänna att de faktiskt båda är ganska sugna
på det där med barn. Några timmar och många glas senare utbrister Emily
-Vet du? Vi ska ha ett babyrace. Den som blir på smällen först vinner!
Redan samma kväll har de satt upp de regler som ska guida dem igenom tävlingen:

Babyracets 5 Viktiga Regler - att följas lojalt och ovillkorligt!
Obs!
Viktigt! (Sandras anteckning i kanten).

1. Barnanskaffandet måste innehålla ett element av kärlek.
(Love... and understanding.)

2. Blivande fadern får inte vara homosexuell (=icke intresserad av
dig som väsen av kvinnligt kön). Bög=fusk.

3. Killen får inte vara äldre än 45. (Liggsår går bort!)

4. Han får inte ha barn sen tidigare. (Styvsyskon & exfru=trubbel.)

5. Killen får inte vara en loser. (Han måste kunna bli en duktig ensamstående
förälder om mamman tröttnar.)



Jag tyckte boken var väldigt vädigt förutsägbar, och titteln på nästa boken säger allt...
Men det var lite smårolig i mellan åt.
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Tar den ändå som ett lästips, ibland behöver man förutsägbarhet då man vill koppla av... Hoppas er sjukstuga snart är över! KRAM

Svar: Jag trodde det var fortsättning på Cecilia Lund-serien tills jag fick hem den o läste vad den handlade om ;) Gillar hennes lättsamma sätt att skriva på iallafall!
Tack, ska ska till läkaren i em...
Kram
Cissi

2015-02-26 @ 10:06:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: snie.blogg.se

Haha låter precis som en bok i min smak!! =) Kändes inte likt dig o läsa en sån? ;) Jag gillar såna förutsägbara både böcker o filmer =)

Jag ska till företagshälsan på fredag, så tanken är att jag ska börja jobba på måndag - tror jag! Kan inte skriva för mkt här...vet ju ej vilka som läser..

Ja sol o semester skulle vi absolut behöva mer utav! <3 KRAM

Svar: Jag förstår, hoppas det går bra!
Cissi

2015-02-26 @ 10:12:47
URL: http://snie.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0