"Först när givararen är död"

Mitt under upptakten till Medeltidsveckan i Visby inträffar en mordbrand där sjuttioåriga Frida antas ha omkommit i lågorna.
När sedan ytterligare mord äger rum leder spåren Maria Wern och poliskollegorna till en pittoresk sommarstugeby där alla känner alla och där fyndet av flera dokument med latinska texter och svårbegripliga ritningar får polisen att oroa sig för att dåden faktiskt har att göra med själva medeltidsfirandet.
Snart står det klar att kvinnan man trott omkom i branden i själva verket lever och har hållit sig undan, allt medan hon smider förgörande planer som ska verkställas under folkfesten i Visby...
 
 
En ganska typisk svensk deckare, som vi tyckte var helt okej.
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Helene

Tycker om Maria Wern.

Ha en mysig kväll.
Kram HELENE.

2014-02-04 @ 18:04:44
URL: http://helenesdagbok.blogg.se
Postat av: Susanne

Maria Wern brukar jag gilla. Helt okej för att vara Svenskt..

2014-02-04 @ 23:13:43
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Postat av: snie.blogg.se

Vi planerar resa med tjejgänget..men blir inte förrän oktober haha ;) Turkiet tror jag. Aldrig varit där o jag blir supernöjd med VÄRME bara ;)
Ni då??

KRAM

Svar: Inga större planer (läs resor) inplanerade förrän i april och maj ;)
Kram
Cissi

2014-02-05 @ 08:46:37
URL: http://snie.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0