"Varför gråter inte Emma?"

Äntligen hade tillvaron ordnat sig för Arbogatjejen Emma.
Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma med två barn.
Nu hade hon mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans.
Men en kväll stod någon ur det förflutna i dörren och tragedin var ett faktum.
Emma blev svårt misshandlad och hennes barn Max och Saga hade aldrig någon chans.
När Emma vaknade upp befann hon sig i en märklig polisutredning där hon hölls isolerad utan att veta vad som hade hänt henne eller barnen.
Hon som varit en vanlig småstadsflicka blev sedan rikskänd när hon valde att träda fram och berätta om sina upplevelser.
Emma tog sig igenom två rättegångar och pekade ut sina barns mördare och bakom fasaden pågick varje sekund en kamp för att orka ta sig tillbaka till livet...


Jag har varit tveksam till om jag skulle läsa boken men nu har jag gjort det...
På sida 257 kunde jag inte hålla tillbaka tårarna länge och innan dess kände jag bara ilska!

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: ☆MISS BOHOLM☆

Åh den där historien är ju horribel. Har inte läst boken dock....Tänk att det finns ren ondska. Hoppas du har en härlig söndag! Kram

2012-03-18 @ 12:43:40
URL: http://missboholm.se
Postat av: Nettan

Ja stark bok jag grät massor helt sjukt att sånt händer gjorde ont i hela mig. Kan inte i min vildaste fantasi ana hur det känns fy

2012-03-18 @ 14:55:30
Postat av: Jannie

Har läst mycket om den boken.

Har oxå fagat lite.Men nu måste jag bara läsa den!

2012-03-19 @ 07:13:49
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Katrin

Mm.. Emma är dessutom en gammal vän till mig, inte nära vänner idag dock, men jag läste boken ganska snabbt och grät och var arg hela tiden..så hemskt att ngn ska behöva gå igenom det hon gick/går igenom. Att det sedan kan finnas så mycket ondska i en enda människa.. ja usch!

Samtidigt så beundrar jag hennes styrka att ta sig tillbaka. Fast hon har å andra sidan alltid varit sån så..



Men ja, mycket läsvärd bok!



Hoppas ni fått en bra start på veckan nu?!

kramkram

2012-03-19 @ 20:37:34
URL: http://vardagenvar.se
Postat av: Anonym

Har inte läst den, men inser att jag nog måste... KRAM

2012-03-20 @ 10:16:59
URL: http://lurans.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0