"Simon och Ekarna"

Filmen bygger på Marianne Fredrikssons hyllade roman med samma namn.
Den handlar om Simon, som växer upp i en arbetarfamilj i utkanten av Göteborg under andra världskriget.
Trots en kärleksfull uppväxt känner han sig annorlunda och utanför.
Simon är väldigt begåvad och mot hans föräldrars gillande söker han sig till de skolor och utbildningar som en arbetarunge normalt inte söker sig till.
Där möter han Isak, son till en förmögen judisk bokhandlare som flytt undan förföljelserna i Tyskland.
De två pojkarna och deras familjers liv vävs samman samtidigt som kriget rasar i Europa.
 
 
Jag tyckte filmen var väldigt konstig och speciell...
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Turid

Jag har hört att den boken ska vara bra. Kanske skulle testa filmen nån dag:-)

2012-12-30 @ 20:14:54
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se
Postat av: Malin

Försökte mig på boken, men orkade inte igång med den.

Kikar in för att önska dig och din familj ett Gott Slut och ett Gott Nytt år!

2012-12-30 @ 21:54:45
URL: http://malkins.blogg.se

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0