Måndag 4/5-2009

Jobba...
Kan tänka mig att jag kommer att vara "ganska" så slut efter dom första arbetsdagarna..
Jag är inte riktigt van att sitta still vid en data ca. 8 timmar per dag.
Men man vänjer sig nog med det med ;)
Det ska bli kul, speciellt att träffa arbetskamraterna ;)

*****

Första dagen på jobbet avklarad.
Det var kul men helt slut...speciellt i ögonen framför en dataskärm hela dagen.
Rösten har hållit, var lite tveksam till det eftersom jag pratar hela dagarna på jobbet,
har ringt på väldigt mycket så dagen gick fort.
Inga större förändringar har hänt  på över 9 månader som jag varit mammaledig *haha*
Mia sitter fortfarande och sjunger "Tomten jag vill ha en riktig jul",
trots att det snart är sommar, det gör hon i och för sig året om ;) osv.

Det blev en del prat med grannarna i helgen i lekparken om jobb...
Nyfikna grannar och jag lika nyfiken jag, om inte ännu värre ;)
Och jag kände en del "ångest" eller vad jag ska kalla det..
Alla har bra jobb och vad gör jag...sitter i en telefonväxel *haha*
Jag trivs ganska bra trots att jag tycker att det är enformigt och lönen inte den bästa...
Men det funkar mig perfekt just nu i mitt liv med småbarn osv.
Jag ska nog också komma på vad jag vill jobba med när jag blir "stor" ;)
Men vägen dit känns väldigt lång...
Cissi tillbaka till skolbänken, hmm...har aldrig riktigt varit min grej...
Speciellt inte när jag inte vet vad jag vill plugga/göra...
Och hur klarar man det ekomomiskt med hus, familj m.m.?!
Jag är glad och nöjd att jag har ett jobb iallafall och jag trivs ju trots allt och det betyder mycket!!! :D


*****

Hemma möts jag av en karl som säger "Välkommen hem min älskade hustru",
dock med lite ironi i rösten men ändå ;)
Linn blev så glad så hon rynkade hela ansiktet på något underligt sätt jag aldrig sett förut och skrattade.
Elias hade tjejbesök så jag var inte så intressant just då men senare kom han och sa att han hade saknat mig *gulligt*
Maten på bordet och en glad man och barn, härligt!



Lek, mys ochh bada och natta barnen.

*****

Pernilla kom över med bilderna som vi tog hos fotografen på Linn för några veckor sen, tack!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ååååååå!!! Lilla ängel! Guuud vad söt bild på Linn! Helt bedårande!

Hoppas du hade en bra dag på jobbet vännen. Jag tänkte på dig idag...

PUSS!

2009-05-04 @ 20:26:56
Postat av: marie

Aa den gillade jag mest oxå :D Vilken härlig bild!

2009-05-05 @ 14:51:35
URL: http://missmarissa.blogg.se/

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0