Middag med jobbet 18/5-2009

Jobba.

Pokerface....

*****
Ut och äta med mina kollegor.
Jag har ingen större lust men kan inte tacka nej i sista sekund...
Det blir nog trevligt, trots att jag helst av allt bara skulle vilja krypa ner under täcket och vara för mig själv...
Hur i helvete kunde det bli så här???
Jag känner mig som en sköldpadda...
Hård utanpå men kryper gärna in i mitt skal när jag är själv och låter allt "släppa"..
Det får bära eller brista, det löser sig alltid på ett eller annat sätt...
Det finns alltid dom som har det värre, som jag brukar tänka ;)

*****

Vilken kväll, var länge sen jag skrattade så mycket :)
Jag och Sara, en kollega hade kommit överens om att vi skulle ta min bil eftersom jag hatar att åka kommunalt,
det tar sån tid för mig att åka hem kommunalt och för snål för taxi är jag ;)
Inte för att kunna ta en öl eller två, det kan man ju klara sig utan,
speciellt en måndag och man ska jobba dagen efter.
Så vi kom fram till att Sara får köra in så jag slipper få panik av alla bilar och slippa fickparkera så kan hon dricka öl och jag köra hem *haha*
Det började bra men när vi väl kom in till stan så körde vi fel...
Och vända i stan är inte så lätt så helt plötsligt står det skyltar
mot Vällingby/Bromma *haha*
Vi får panik och klockan går, hade en tid att passa också...
Tillslut kom vi in till stan igen och bestämmer oss för att parkera någonstans och
gå istället *haha*
Vi kom fram tillslut och vid tiden som var sagt ;)
Middagen var god, 3-rätters och oj vad mycket mat!
Vi var på Helenes Krog. 
Sällskapet var trevligt, kul att träffas utanför jobbet och inte bara prata jobb :)
Så var det dax att åka hem...och jag blir nervös, såklart *haha*
Men det gick bra, körde bara fel en gång och när vi väl var ute ur stan så lugnar jag ner mig och faller ut i skratt, vilken resa *haha*

Det blev en lyckad kväll trots vår sightseeing i Stockholm,
så jag ångrar inte att jag inte följade med :D



Kommentarer

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0