Söndag 22/3-2009

En dag utan planer *skönt*
Vi storstädade, damma och dammsög.
Elias städad sitt rum så fint så idag fick han sin veckopeng,
som han sparar i sitt kassaskrin :D
Fredde, Malin och Ellen kom över på en fika, trevligt!
Sen gick vi alla ut på en promenad och Elias fick fortsätta öva på att cykla utan stödhjul,
han var mycket gladare och mer "peppad" idag *hihi* Jätte duktig!



Cykla på bakhjulet med pappas hjälp är skoj ;)



Det blev ett och annat stopp under vår promenad, ungefär vid varje lekplats vi gick förbi ;)

*****

Jag älskar att planera och ha saker att se fram emot men gillar även spontana saker :D
Är nog ganska rastlös av mig tror jag, haha.
Em/kvällen blev också spontan.
Jag och Madde (en fd. kollega) åka till Kista och käka middag och gick på bio,
"En shopaholics bekännelser", en riktig tjejfilm som var ok men inte så mycket mer.
Var mest avundsjuk på hennes hår (hon i filmen alltså) hehe
Det var trevligt!
Och riktigt skönt att komma iväg och träffa någon som inte bara pratar barn hela tiden.
Missförstå mig inte (eller rätt)...
Jag älskar min barn över allting annat och dom är det bästa som har hänt mig och att prata om dom faller sig väldigt naturligt eftersom jag delar mitt liv och min mesta tid med dom såklart men inte hela tiden.
Tycker det är viktigt att fortfarande ha lite egen tid och min egna tid då jag väljer att inte vara med mina barn för att tex träffa någon kompis m.m. så vill jag inte BARA prata om dom *haha*
Känns som tabu, att jag ska skäms över att jag inte tycker det är så kul att prata om blöjor, kräk, bajs, och smakpotioner m.m. JÄMT!
Bara för att jag är MAMMA...
Har väldigt svårt att tro att när PAPPOR träffas så sitter dom och pratar om blöjor, kräk, bajs, smakpotioner m.m. HAHA!!!

När vi ska åka hem efter en trevlig kväll så kände vi båda två att vi hade lust att börja gråta...
Det är inte sant *suck*
Det SNÖAR igen :(
Får se vad jag ska sysselsätta mig med i veckan (utöver det vanliga), blir det att skotta eller att sopa grus hallen *hehe*
Känns som det varit en så lång och mörk vinter...
Kan inte bara våren få komma nu!

Kärlek...

Kommentarer

Tänk att några ord kan göra någon så glad! Stort tack för att du tar dig tid och skriver till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0